STRESSINHALLINTARYHMÄ

Kaappaako stressi sinut syleilyynsä liian usein tai vahvasti? Onko elämäsi täynnä ohjelmaa ja kiireen tuntu valtaa sinut? Onko tehokkaan ajankäytön vaatimukset valuneet työelämästä vapaa-aikaasi? Kohtuullinen väliaikainen stressi voi antaa voimavaroja ja parantaa keskittymis- ja suoriutumiskykyä. Kun stressi jatkuu, haasteet ylittävät käytettävissä olevat voimavarat. Stressi on hermoston häiriötila. Tasapaino aktiviteetin ja levon välillä häiriintyy. Silloin ihminen voi kokea monenlaisia oireita: väsymistä tai ylivirittyneisyyttä, päänsärkyä, hikoilua, vapinaa, kohonnut pulssi, univaikeuksia, innottomuutta, lamaantumista, keskittymiskyvyttömyyttä, muistin pätkimistä, hermostuneisuutta jne.

Stressinhallintaa voi opetella. Tule ryhmään, jossa saat tietoa stressistä monesta eri näkökulmasta, ja ennen kaikkea keinoja stressinhallintaan. Keskustelun lisäksi teemme paljon erilaisia käytännön harjoituksia yhdistäen mindfulnessia ja rentoutusta. Kirjoitamme, väritämme, piirrämme, hengitämme, keskitymme, päästämme irti. Teemme keho- ja mielikuvaharjoituksia. Sukellamme yhdessä olemisen mielentilaan, jossa tietoisuus itsestä kasvaa ja alamme elää elämäämme suoraan, kokemusperäisesti. Kun stressi alkaa hellittää, niin tunnemme sen monella tavalla; jaksamisen tunne vahvistuu, keskittymiskyky paranee, tunnet innostusta asioihin, lihakset rentoutuvat, hermosto rauhoittuu, stressihormonit laskevat, yöuni syvenee, mieli rauhoittuu tai virkistyy, palaudut jne. Voit tulla mukaan ryhmään, vaikka et juuri nyt koe stressiä tai uupumusta. Myös ennaltaehkäisy on tärkeää! Tule rohkeasti mukaan. Helli itseäsi ja hellitä hetkeksi.

 Mukaan et tarvitse muuta kuin itsesi.

Aika: Tiistaisin klo 17.30-19.00

30.10.-18.12.2018 (vkot 44-47)

Hinta: 4 x 90 min / 49 €

(Hintaan sisältyy muistiinpanovihko. Tarjolla teetä ja kahvia.)

Paikka: Villa Valo, Asemakatu 12A, 90100 Oulu. Käynti sisäpihan kautta, paina ovisummeria. Saavuthan paikalle klo 17.15-17.25.

Mukaan mahtuu 10 ilmoittautunutta.